Handskriftsforskning

Idag tog jag mig tid att spendera flera timmar i Beinecke library för att undersöka den mycket intressanta handskrift från mitten av 800-talet, tillsammans med min före detta student Eric Knibbs.



Vi funderade mycket på sådant som varför den högra spalten är skriven med mindre radavstånd än den vänstra på den här sidan. Vi kom på mycket intressanta saker, som vi nog kommer att publicera i en gemensam tidskriftsartikel. Vi har dock fortfarande många nötter kvar att knäcka.

På kvällen åkte jag sedan och handlade, för att slippa göra det när det är mer folk ute på fredag kväll eller lördag. Det ska dessutom bli snö på lördag.

Kommentarer
Postat av: J

Kul! Fin handskrift!

2010-02-05 @ 10:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0