Intensiv tisdag

Idag har det gått i ett, fast det har varit en bra dag. Det började (efter en del arbete hemma) med tandläkarbesök. Mina tänder är jättebra, på det stora hela, men min tandläkare vill att jag tar ut visdomständerna i nederkäken innan jag far till Kina. Han säger att jag inte gör ren dem ordentligt (de har en del svåråtkomliga ytor) och att jag börjat få karies i en av dem. Det har han i och för sig sagt förut också. Jag undrar nog inte om jag ska vänta tills jag får problem med dem. Jag är ju i alla fall 44 och tänker att med litet tur håller de i femtio år till, om jag håller så länge.

Sedan avkopplande halvtimme med riktig forskning på Beinecke library, vårt fina bibliotek för handskrifter och sällsynta böcker. Jag läste en bok tryckt i Hamburg 1710 som innehåller en del påvebrev från 1100-talet.

Lunchmöte med biblioteksnämnden som jag är med i. Det var ett bra möte vid vilket den nye tillförordnade universitetsbibliotekarien Frank Turner (tillika min kollega som professor i historia). Han visade sig vara betydligt bättre på att lyssna än vår tidigare bibliotekarie, vars stil mer var att informera oss. (Jag tycker dock hon var väldigt bra, också.)

Kontorstiden producerade inte en enda liten student, så jag hann skriva litet email och fixa i största allmänhet. Institutionsmötet vid halv fyra var snabbt över och jag kunde fortsätta att fixa. Håller på med en rapport om en artikel inskickad till en tidskrift. Peer review, kallas det. Halv sex var det föredrag, och det var bra. På cocktailpartyt efteråt pratade jag en del med en expert på tidig irländsk lag som nyss har anställts på vårt språkcentrum. Kul med rättshistoriker!

Det mest spännande idag var att jag tydligen har blivit invald i något som kallas "The Club" och som ska mötas nästa vecka i ett av collegen. Jag har aldrig hört talas om detta förut, och jag vet faktiskt inte vad de gör, fast jag känner de två medlemmar som har gratulerat mig. Inte ens Roberta vet något om det.

Men några kommentarer får jag inte på bloggen, så jag kommer nog snart att dra slutsatsen att ingen läser den, så det är inte så stor idé att fortsätta att skriva.



Kommentarer
Postat av: Jessica

Intensiv dag, ja! Kul!



Ahhhh, räknas inte mina kommentarer??? Jag kommenterar ju i stort sett varje inlägg!

2010-02-03 @ 07:28:02
Postat av: h-ej

If it works don,t fix it. Att ta ut visdomständer kan vara besvärligt.

The Club kan vara samma som i filmen Good Shephard med Matt Damon och den är nog trixig.

Fortsätt med bloggen nu få man ju åtminstone reda på lite vad som är på G. Kram

2010-02-03 @ 10:17:00
Postat av: Eva Winroth

Snälla snälla fortsätt med bloggen. Det är så roligt att läsa vad du gör och jag har nog kommenterat en del. Du får ju vara med om så otroligt mycket och det är verkligen kul att få dela det med dig. Så....fortsätt blogga!!

Puss Mams

2010-02-03 @ 21:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0