Måndag kväll

Jag är så glad att jag har fått tillbaka en fungerande dator :). Tack, Shan! Hon (teknikern) har ingen aning vad som förorsakade det hela.

Annars har jag tillbringat hela kvällen med att titta på massvis med siffror och skatter och sådant. Allt för att barnens mamma vill göra ett nytt underhållsavtal. Komplicerade spreadsheets i två valutor. Och i slutändan blir jag skyldig barnen mindre än vad jag redan betalar... Så till vad nytta är alla dessa förlorade timmar?

Annars har det varit en OK dag. Undervisningen gick litet trögt, men vi gjorde framsteg i båda klasserna. Lustigt nog sade också Roberta att hennes undervisning gick trögt. Det kanske är just att det är fjärde veckan på terminen som börjar.

Den bästa nyheten är att Jessica har varit på ambassaden och blivit förhörd för att få visum. Mycket frågor, tydligen, men det gick bra. Nu går jag bara och väntar på att höra att hon har bokat flygbiljett.

På lunchen berättade Roberta att hon läser denna blogg för att öva sina färdigheter i svenska. Bra jobbat, Roberta!

I morgon ska jag till tandläkaren för en rutinundersökning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0