Måndag och tisdag

Det har varit intensiva dagar. Jag har ju den här terminen lagt mitt schema så att jag har mycket av min schemalagda arbetstid på måndagar och tisdagar. Därför undervisade jag båda mina klasser på måndag förmiddag och eftermiddag, respektive. Därefter var det föredrag. Lunch med Roberta, som vanligt trevligt. På kvällen arbetade sedan Jessica och jag tills Paul kom hit. Han skulle sova över. Det finns bilder på Jessicas blogg.

Idag tisdag var det litet lugnare. Jessica och jag åkte tillsammans in till campus vid halv elva. Jag hade möte med en doktorand medan Jessica arbetade i biblioteket. Sedan gick vi tillsammans till medieval lunch, där Kevin gav ett stortartat bra föredrag. Efteråt hade jag ett möte med en annan doktorand. Ingen kom annars på kontorstiden, som vanligt. Institutionsmöte 15.30, men det gick snabbt: ett okontroversiellt beslut.

Jessica skulle komma och hämta mig på busshållplatsen, men hon tappade bort sig, och eftersom det var kallt och det kom en buss som gick hem så tog jag helt enkelt den. Vi kom hem i stort sett samtidigt. Jag smög in genom bakdörren och kunde öppna dörren inifrån åt henne.

På kvällen har vi arbetat, druckit champagne, ätit god svampomelett och nu ska vi snart gå och lägga oss. Jättetrevligt att Jessica är här; vi har det så mysigt ihop.

Ikväll har jag gjort klart ett fullständigt utkast av den sista recensionen (på ett tag) som jag har att skriva. Skönt. Borde kunna göra de sista justeringarna i morgon och skicka in den.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad gullig du är! :-)



Ja, det är jättetrevligt och jättemysigt här! Verkligen! :-)



Guldstjärna för att du har skrivit en så bra recension! (Igen!!!)

2010-02-17 @ 03:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0