Morbid torsdag

Idag har jag fått dåliga nyheter. En framstående tysk forskare i mitt område - medeltidens kyrkorätt - har plötsligt dött, bara 50 år gammal. Doktorn på fredag, befanns vara allvarligt sjuk, död på tisdag. Förfärligt. Dessutom en som vi gärna hade unnat många år av arbetsro, för han höll på att förbereda viktiga verk. http://histsem1.phil-fak.uni-koeln.de/aktuelles.htm

Detta dagen efter en gammal vän som just fyllt år skickat mig statistiken på hur lång livslängd man har att förvänta sig vid min ålder. Tydligen säger Statistiska Centralbyrån att den genomsnittliga återstående livslängden för en man i min ålder är 35.69 år. Då är det bäst man skyndar på med sina projekt!

Kommentarer
Postat av: Eva Winroth

Jag undrar om du har någon statistik för mej då? En tant i sina bästa år

Puss Mams

2010-02-25 @ 21:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0