På resande fot

Så i morgon eftermiddag tre minuter i två ska jag sitta på pendeltåget till New York. Sedan kommer jag inte hem igen förrän på söndag. Jag ska först åka till Columbia för att höra på ett föredrag av rättshistorikern Peter Landau. Sedan sover jag över hos min gamla roommate Karen och hennes katt Charlie. På torsdag stannar jag sedan i New York, ska väl shoppa litet, t ex på Filenes Basement, men också arbeta på Columbia. Torsdag kväll har jag ett mycket billigt hotellrum nära Times Square (fick det genom en sådan där website där man kan bjuda på hotellrum; jag har aldrig fått det så billigt), för att sedan gå på tåget fredag morgon halv tio. Jag far söderut till Pennsylvania, till en liten ort som heter Lancaster. Där är det en konferens som börjar fredag eftermiddag och håller på till sent på lördag eftermiddag. Jag får då skjuts med Bob Somerville till New York, och jag ska sova över hos dem den natten. Sedan tar jag mig väl till järnvägsstationen någon gång på söndag för att fara tillbaka hem till New Haven. Spännande att resa. Det känns som vanligt litet pirrigt.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vilken mysig resa! Du bloggar väl?!

2010-01-26 @ 20:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0