Söndag kväll

Nu är klockan nio, så enligt mitt schema är det nu slut på dagen och dags att varva ned. Jag har följt schemat ganska bra idag och fått en hel del gjort. Det har varit skönt, för det är mycket som jag behöver ha gjort.

Middagen blev jättegod, utan att jag direkt planerat något speciellt. Jag hade marinerat en lårfilé av kyckling sedan lunch. Den stekte jag, samtidigt som jag kokade brysselkål och blandade sallad. När filén fått färg hällde jag på vatten och marsalavin och lät puttra till kyckligen var genomkokt. Sedan upp med kycklingen, höjde temperaturen, strödde över litet matlagningsmjöl och sedan grädde. Det blev en underbar sås, i vilken marsalan verkligen förhöjde smaken. (Är jag den ende svensk som vågar erkänna att jag lärde mig saker, t ex om redningar, i hemkunskapen i skolan som jag ofta har haft nytta av sedan dess; de flesta av mina vänner verkar tycka att hemkunskapen var värdelös). I varje fall blev jag mätt och glad, och sedan mormors specialsulla till efterrätt. Mums! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hihi, vad duktig du är - både gällande att göra saker som står på ditt schema OCH att laga mat enligt hemkunskapstimmarna!

2010-01-18 @ 08:03:07
Postat av: Eva Winroth

Ja, mormors specialsulla är mumsigt!! Jammijammi

2010-01-18 @ 21:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0