Städarna osams!

Sedan jag flyttade in i det här huset för två och ett halvt år sedan har jag anlitat en lokal firma för att städa litet då och då. Den amerikanska ekonomin är ju dålig just nu, och det verkar ha drabbat även städfirmorna till den grad att de har blivit osams. Firman jag anlitar drivs av en latinamerikansk man som heter Mauricio, som även fixar saker som att han tömmer hängrännorna på löv, osv.

Sedan jag började anlita honom har han alltid skickat en städare som heter Hilda och är från Peru. Hon har alltid kommit antingen tillsammans med Mauricio eller med sin syster Flor. Nu var Hilda och Flor nyss här och ringde på dörren (utan respekt för mitt schema!). De berättade att Hilda har sagt upp sig hos Mauricio, för han fuskar med betalningen till henne och han ger henne mindre och mindre arbete. Tydligen har han också en ny flickvän som heter Alexandra som han vill ge mycket städarbete. Nåväl, vad Hilda uppenbarligen vill är att hon ska få fortsätta att städa mitt hus, i egen regi. Men hon vill inte att jag ska prata med Mauricio nu, för hon vill inte att han ska veta att hon har pratat med henne. En sådan röra! Hilda städar mycket bra, och jag vill inte gärna mista henne. (Huset är mycket renare när hon har varit här med sin syster än när hon är här med Mauricio.) Nu ska huset städas på fredag, så vi får se vem Mauricio skickar.

Hela problemet kommer väl av att det är en mindre kaka som städarna nu konkurrerar om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0