Fredag kväll

Under dagen har jag fått mer och mer ont i halsen. Jag har dragit med halsont i ett par dagar, men lyckats slå tillbaka det. Jag har också haft ont i det ena örat. Men på eftermiddagen lade jag mig faktiskt ett tag och tog en tupplur. Efteråt kände jag mig mycket bättre, och jag har jobbat en del.

När jag vaknade hade jag fått mail från min gamle handledare för doktorsavhandlingen, Bob Somerville. Jag hade skickat min artikel till honom tidigare i veckan, och han skrev nu att han tycker om den. Så nu kan jag skicka den till redaktören för tidskriften. Dessvärre är det just den redaktören jag angriper.

Nästa vecka blir intensiv. Undervisning på måndag. På onsdag ska jag till New York för att lyssna på ett föredrag av Peter Landau, pensionerad professor i juridik från München, som ska tala om intressanta saker. Sedan är det en konferens i Millersville Pennsylvania från fredag eftermiddag till lördag eftermiddag. Nu har jag bokat hotell för fredag kväll. Och jag får skjuts med Bob tillbaka till New York, och så har han bjudit in mig att stanna över natten hos honom. Så nu funderar jag på hur jag ska ta mig dit. Det går tåg dit, men för att hinna till konferensen måste jag åka från New York halv tio på morgonen. Och för att hinna dit måste jag åka från New Haven senast vid 7 på morgonen, vilket väl är litet väl tidigt. Men eftersom jag ska till New York på onsdag, så skulle jag ju kunna stanna där två nätter. Min gamla roommate Karen har erbjudit mig att bo hos henne, så det kanske vore en idé. Fast vad ska jag göra på torsdagen, då?

Tack, mamma, för rar kommentar!

Kommentarer
Postat av: Eva Winroth

Hälsa såååå mycket till Karen när du träffar henne. Vad göra i NY en torsdag?..... bara njut och shoppa det som gick sönder under din skitdag

2010-01-23 @ 09:52:57
Postat av: Jessica

Nog kan du väl fördriva tiden i NewYork?! :-) Te och scones på ditt favoritställe? Gå till bokhandeln (några har du ju att välja på)? Shopping? En drink? Ostron? :-)

2010-01-23 @ 11:11:55
Postat av: Jessica igen

Hoppas att du mår bättre idag! Krya på dig!

2010-01-23 @ 11:16:56
Postat av: roberta

Ont i halsen och i oret! Her hoppas att du er battre idag.

2010-01-23 @ 18:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0