Idag

Plötsligt fick jag för mig att skapa en blogg.

Det här har jag gjort idag:
Åt frukost - starkt kaffe - med min husgäst Beatrice.
Arbetade på min artikel om det där amatörmässiga misstaget som två kolleger begått.
Tagit mig igenom i den första omgången de sista ansökningarna till att bli doktorander i medeltidshistoria på Yale. Jag måste fortfarande läsa mer noggrant de jag valt ut såsom särskilt intressanta.
Chattat med Jessica.
Åkt in till campus för att äta lunch med Walter. Där var också arkitekten Kari (ursprungligen från Finland) och Stephen Davis (som är expert på tidiga egyptiska kloster). Vi pratade bland annat om mina planer att åka Transsibiriska järnvägen.
Skrivit en massa epost.
Slagit upp ett par saker, dels i Law school library och dels i huvudbiblioteket.
Skrivit av några rader i en medeltida laghandskrift för att hjälpa en av mina studenter, som aldrig läst handskrifter förut. Kanske inte den mest lättlästa att börja med!
Träffat på studenten som vill klaga på att han fått underkänt i en kurs. Han förvarnade mig att han tänkte komma och vilja diskutera sin uppsats (vilken fick underkänt). Jag sade att jag tror inte att han vill diskutera sin uppsats, för det kommer inte att bli nöjesbetonat. Det gjorde ingenting, sade han, så nu känner jag att jag verkligen kan säga vad jag tycker.
Håller på att läsa en utmärkt tysk bok från 1906 om kriminalrättegångar i Bologna omkring 1300.
På kvällen åt jag kefir och tänkte på stackars Jessica som inte verkar ha fått ordning på sin mage sedan hon var sjuk och väl fick antibiotika som tog kål på den naturliga bakteriefloran i magen. Hon borde äta kefir, vilket är ett bra sätt att återställa de rätta bakterierna. Är det ett husmorsråd?

Förfärligt med den här jordbävningen i Haiti.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Helt underbart att du har skapat denna blogg! Jag blir så jätteglad och överrasknad att nästan vill gråta!!! Dessutom är den ju supersnyggt designad! guldstjärnor

2010-01-14 @ 07:28:08
Postat av: Jessica igen

Lycka till med den där studenten, förresten! Du berättar väl hur det avlöper? :-)

2010-01-14 @ 07:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0