Inte min dag idag

Jag tror jag vaknade på fel sida i morse, för det är inte min dag idag. Nyss var jag nere i tvättstugan för att stryka örngotten, som precis kom ur torktumlaren. Då bara föll strykbrädan rakt ned från under strykjärnet, och där stod jag och strök i luften. Skruvarna hade gått sönder. Visserligen en gammal billig strykbräda från IKEA, men i alla fall.

Och inga roliga email idag. Christina vill ha pengar. En student som inte har brytt sig om att komma till mina första två klassmöten i mitt seminarium tjatar att han vill komma in i seminariet. Mer arbete för mig. Och i morse tappade jag en tekopp på min kaffepress, så att glaset gick sönder. Glaset som jag nyss hade med mig från Sverige, för jag hade sönder det föregående glaset. Resåren i ett av mina "fitted" lakan har tydligen gett upp av ålderskrämpor. Synd, för det är ett väldigt fint lakan med tjockt tyg. Och jag väntar på städarna som idag har avtalat att komma sent, men de är också osams (se nedan), så jag får inte de vanliga trevliga peruanska systrarna. Jag kommer att bli tvungen att avskeda firman från vilken systrarna sagt upp sig för att gå med dem istället. De städar mycket bra. Ja, och så får jag inget gjort. Till råga på allt så såg jag att min medredaktör för den där boken har inte redigerat ordentligt. Ja, det är bara att börja med nya tag klockan tolv och hoppas på en bättre eftermiddag.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Stackars dig, vad jobbigt! Hoppas dagen fortsätter på ett ljusare sätt. Tänker på dig!

2010-01-22 @ 19:50:29
Postat av: Eva Winroth

Usch vilken dag. Som tur är är det bara saker som gått sönder och det går att ersätta. Imorgon är allt bättre. Kramar

2010-01-22 @ 21:19:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0