Ni hao

Idag är det kinesiska som gäller på programmet fram till kvällen. Min tutor kommer hit med sin man för att dricka te klockan tre och sedan hjälpa mig att lära mig språket. Språket som sådant är inte så besvärligt: inga böjningsmönster att lära sig, för ingenting böjs. Uttalet är litet knepigare, för det är en del konstiga ljud, och jag verkar kunna få fram tonerna ungefär rätt (fördelen av att ha svenska som modersmål!). Det absolut besvärligaste är att det är så svårt att lära sig orden och komma ihåg dem. Det känns som jag inte kommer ihåg någonting utan att arbeta mycket hårt.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hihi, det är för att du är sååå gammal! ;-)

2010-01-23 @ 22:39:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0