Fredag: mest lektionsplanering

I have no idea why this is in Swedish; that is just how it came out when I was tired late at night.

Fast i morse steg jag upp tidigt nog för att vara tvättad och frukosterad och klar när min städerska kom. Hon var extra tidig idag, halv nio. Fast straxt innan hon kom så kom de från hotellet som jag bor i (det är ju ett hotell som har avdelningar som är som lägenhetshotell) och bytte mina lakan i sängen. Skönt att sova i rena lakan! (Jag hade sagt till om detta).

Under dagen har jag sedan varit på jobbet och arbetat med min lektionsplanering för seminariet jag ska undervisa. Det är klart såtillvida som jag har ett fullt utkast som nog duger att distribuera i början av terminen till studenterna efter några smärre ändringar. Jag har också skickat det till min assistent. På kvällen gick jag och handlade. Roligt här att man kan köpa vin i matvaruaffärer. Så jag köpte en flaska vitt kinesiskt vin. Riktigt drickbart, men smaken är litet annorlunda mot vad man är van vid (liksom på rödvin). Kineserna oxiderar vinet, vilket man i Europa försöker undvika till varje pris. Smaken blir litet mer spetsig på det sättet. Så jag har suttit här och druckit litet vin medan jag arbetat på min andra lektionsplanering.

Nu ska jag lägga mig! Här är i alla fall den giraffe som Yongle-kejsaren av Kina fick från Africa 1415. Den hade åkt med Zheng He till Kina. Han är en av de figurer som vi ska studera i min kurs och jag har en bild liknande denna på lektionsplaneringen som studenterna ska få.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin giraff! :)

2010-08-27 @ 18:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0