Bergen

Den 18 maj anlände jag i Bergen, där jag var försteopponent på en avhandling "Kristenrett og kyrkjerett". Det var inte så väldigt svårt arbete, för avhandlingen är mycket bra. Jag tyckte vi hade en god diskussion under disputationen. Jag tyckte jag lyckades få honom att ta en litet starkare ståndpunkt på ett par punkter.

Det var härligt att för första gången i mitt liv, få se Bergen, som är en mycket vacker stad. Jag kom en dag extra tidigt och gav själv ett föredrag.

Bergen är en mycket vacker stad, inklämd mellan berg och havsfjord. Här följer några bilder.


Parken mellan hotellet och järnvägsstationen.


Bergens domkyrka, fd franciskanerkyrka.


Bryggenkvarteret bakifrån.


Bryggenkvarteret framifrån. Byggnaden som skymtar längst till vänster i bilden är den medeltida fästningen Bergenshus.



Man har byggt i Bergen långt upp på bergbranterna.



En mycket smal gränd.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0